الشيخ محمد آصف المحسني

361

انوار هدايت (تفسير قرآن كريم) (فارسى)

نيرنگ‌هاى بيگانه نيز بيشتر شده است . راديوها ، تلويزيون‌ها ، روزنامه‌ها و مجله‌هاى زياد اكنون عليه دين دست به كار هستند . وجود اين رسانه‌ها در كشورىكه " نود و نه درصد " از مردم آن مسلمانند ، خيلى عجيب است ، آن‌ها بجاى اين‌كه فرهنگ اسلامى را تبليغ كنند ، دين را به باد مسخره مىگيرند ، عليه آن‌شايعه پراگنى مىكنند . يكى از روزنامه‌ها يك وقتى نوشته بود كه تمام اديان بزرگ كه اكنون در دنيا ادعاى دينى دارند ، يك افسانه‌ى بيش نيستند . آنان آزادانه و بىشرمانه به مقدسات دينى مردم توهين مىكنند ؛ ولى كسى جرئت ندارد كه عليه آن‌ها صداى خود را بلند كند . هيچ‌كسى هم احساس مسئوليت نمىكند كه به آن‌ها بگويد ، چرا اين چنين عليه دين دهن كجى مىكنيد ؟ اين در حالى است كه قانون اساسى كشور " صد درصد " اسلامى و نام نظام ما نيز جمهورى اسلامى است . نه وزارت اطلاعات و كلتور آن را پيگيرى كرد و نه كدام مرجع ديگر ، دليلش نيز اين بود كه حكومت مىداند خارجىها از دهن‌كجى عليه دين لذت مىبرند ، نه تنها لذت مىبرند ؛ بلكه از آنان حمايت مالى هم مىكنند . درگذشته‌هاآزادى بيان اصلًا وجود نداشت ، زور و استبداد حكومت مىكرد ، اكنون آزادى بيان تا حدودى بهتر شده است ؛ ولى به‌خاطر بىتوجهى حكومت ، مزدوران حلقه به‌گوش خارجىها علناً در اين كشور اسلامى ، عليه دين تبليغ و قلم فرسايى مىكنند ، واقعاً دين در اين كشور اسلامى ، بيش از حد انتظار مظلوم واقع شده است . مردمىكه همه مسلمانند ، كشورىكه نام آن جمهورى اسلامى است ؛ نه تنها به فرهنگ دينى در آن عمل نمىشود ؛ بلكه از طرق مختلف عليه آن كار شكنى مىشود ، حتى در همين شرايط هم كسى حاضر نيست كه به حرف علماى جيد كشور گوش دهند و از اعلام موضع آنان حمايت كنند . اين يك درد بزرگ سياسى